Primaire doelstelling van ons systeem- en netwerkbeheer is het ontlasten van uw organisatie. Daarnaast is de doelstelling om het aantal incidenten te verminderen en daardoor de overlast binnen de organisatie te verlagen.

Pro-actief beheer

We doen dit door pro-actief beheer uit te voeren volgens een Service Level Agreement (SLA). Bij server beheer kunt u denken aan het monitoren en controleren van diensten en services die op de server moeten blijven draaien. Maar natuurlijk ook het installeren, controleren en eventueel aanpassen van back-up processen. Daarnaast is een van de belangrijkste werkzaamheden het installeren van security-updates en servicepacks, evenals virusscanners voor bestanden en email.

Tegenwoordig wordt vaak centraal gewerkt, via de servers, om zoveel mogelijk belasting bij de werkstations weg te halen. Dit vraagt echter wel meer onderhoud van de server. Het beheer van uw PC park vergt ook de nodige aandacht, aangezien de systemen goed moeten functioneren om uw bedrijfsprocessen optimaal te houden. Hiertoe dienen pc's beschermd te worden voor verkeerde invloeden van buitenaf, maar ook tegen verkeerd gebruik van medewerkers.

Incidenten

Bij het afsluiten van een SLA voor het uitvoeren van pro-actief beheer worden afspraken gemaakt over snelle responsetijden bij incidenten. Hierdoor bent u verzekerd van bereikbaarheid en ondersteuning (remote of op locatie) door onze systeembeheerders, desgewenst op basis van 24x7 niveau.

Al deze acties hebben tot gevolg dat uw netwerk stabiel blijft en de gebruikers hun werk kunnen blijven doen.

Inventarisatie

Middels een netwerk scan is het mogelijk om in één keer te inventariseren welke software op welke systemen staat geïnstalleerd. Op deze manier kan snel alle zakelijk onnodige software worden opgespoord. Ook kunnen we op deze manier zien of u voldoende licenties hebt voor het gebruik van uw standaard pakketten. Er kan ook goed nieuws uit volgen: dat er momenteel teveel licenties beschikbaar zijn. Hierdoor kunnen op termijn kosten gereduceerd worden. Al deze acties hebben tot gevolg dat uw netwerk stabiel blijft en de gebruikers hun werk kunnen blijven doen. Hiermee heeft úw organisatie controle over uw ICT omgeving!

Voor een perfect passende oplossing voor uw organisatie kunt u contact opnemen met ons via
telefoonnummer (038) 71 13 619 of mailen naar info@sustento.nl